Pulau Perhentian Kecil - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian Kecil - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian Kecil

19 Maart 2015 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Na een goede nacht hebben we de speedboot genomen naar ons eerste echte bounty eiland, wauw! Het eiland, Kecil, behoort samen met zijn grote broertje tot de Perhentian Islands, en dit zijn zelfs voor Maleisische begrippen prachtige eilanden. Hier hebben de kinderen nu schoolvakantie en dus zitten er ook veel Maleisiers op de eilanden. Omdat we de eerste week nogal snel door het land zijn getrokken, hebben we nu besloten om een week lang te genieten op de parelwitte stranden, in de azuurblauwe zee en onder de brandende, maar heeeeeeeeeerlijke, zon. Aangezien we hier alle tijd hebben, wilden we onze waarbenjij.nu hier maar eens goed opzetten. Er loopt echter maar een internetkabel naar Kecil en aangezien iemand kort geleden het koper uit deze kabel heeft gestolen, is het internet zo slecht, dat het onmogelijk is om vanaf hier een foto te uploaden. Naast nietsdoen, wilden we natuurlijk ook wat van het eiland zien. Vandaag hebben we gehiket rond het eiland en gister hebben we gesnorkeld. Er zijn hier zo veel zeedieren, niet normaal! We hebben haaien gezien, schildpadden, roggen en nog veel meer. Nadat we vandaag wat rond gehiket hadden, leek het ons wel vet om een stukje over de rotsen te klimmen, richting ons strandje. Wat we niet doorhadden, was dat we ondertussen aan de andere kant van het eiland waren beland en dus een flink stuk rotsen moesten trotseren. Omdat we van onze eerdere ervaring natuurlijk niet hadden geleerd, waren we weer op onze slippers gegaan. Omdat Peter en balanceren op natte slippers niet zo goed samen gaan ging hij al snel op zijn blote voeten, welke binnen een uur open lagen waardoor hij uiteindelijk maar is gaan zwemmen. Liza ging het op slippers iets beter af en heeft het hele stuk geklommen, maar na 3 uur rotsen klimmen lagen ook haar voeten open en wilden we eigenlijk vooral zo snel mogelijk bij ons hostel zijn. Gelukkig kon Peter vanuit de zee het overzicht houden en Liza over de rotsen leiden, welke soms wel meer dan 5 meter hoog waren en behoorlijk gevaarlijk. Maar... we kwamen weer heelhuids terug bij ons huisje!