Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu

Melbourne

19 Januari 2016 | Australië, Melbourne

We waren een paar weken eerder - en een paar duizend dollar armer - in Melbourne aangekomen dan gepland. Hierdoor besloten we om nog even een baantje te zoeken en ons zo nog nuttig te maken. Na een korte zoektocht werden we aangenomen als hamburgerbakker en ijsjesschepster op een 'foodtruck'. Dit hebben we echter niet lang volgehouden, want na zeven keer werken hebben we ontslag genomen. Ondertussen hadden we ook een eigen appartementje gevonden, en dus konden we weer eens lekker uitslapen, uitgebreid koken en ongegeneerd stappen. Dit hadden we in ons busje op de westkust best een beetje gemist en hier hadden we flink naar uitgekeken. Naast enkele uitstapjes naar oa 'the Great Ocean Road' hebben we vooral veel tijd in de stad doorgebracht. Er woonden meerdere bekenden in Melbourne die we weer eens op wilden zoeken. Sommigen hadden we ontmoet hier in Australië, anderen in Azië, en weer anderen kwamen gewoon uit Utrecht. Natuurlijk zit heel Melbourne vol met backpackers en dus was er ook genoeg tijd om nieuwe mensen te leren kennen, en zo vierden we onze kerst opeens met 20 Spanjaarden en oud en nieuw met 30 Zweden. Na zes weken in de stad was het weer tijd voor wat avontuur in de wildernis, op naar Tasmanië.