Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu

Flores

19 Mei 2015 | Indonesië, Maumere

Ons verhaaltje van Lombok staat op peter's kapotte laptop, dus die slaan we even over :)

De tofste manier om vanuit Lombok in Flores te komen is door de zogenaamde Komodo tour te doen. Deze tour van vier dagen neemt je op een bootje mee langs de mooiste stranden, koraalriffen en eilanden van noord Lombok, Soembawa en Flores. Na afscheid te hebben genomen van ons geliefde Kuta, werden we met een busje bij een restaurant aan de haven afgezet. Vanuit hier worden Komodo tours, maar ook transporten naar Gili en Bali gestart en de hele toko zal vol met dronken, feestende jongeren. Hiervan werd een man of 50 opgehaald voor de Komodo tour. Omdat de boten ongeveer 25 man aan zouden kunnen, werden we in twee groepjes verdeeld. Of het nou lag aan onze leeftijd, of het feit dat we een stelletje zijn weten we niet, maar wij werden in de "suffe" boot gedropt. Nadat de andere boot was aangevuld met 50 dozen bier en de onze met 4 sinaasappelsap, konden we gaan. Onze boot zag er niet bepaald zeewaardig uit en de tourguide had het enthausiasme van Frank de Boer, maar ons zee avontuur was begonnen. Naast 4 andere stelletjes, ging er nog een groep van 14 Indonesische vrienden mee. Dit was een groep duidelijk rijkere Javanen, en ze konden niet zwemmen, snorkelen en hiken, drie van de vier activiteiten waar de tour bekend om staat. Het was bijna aandoenlijk om te zien hoe 14 indo's in feloranje opblaasbare vesten rondgebracht werden met een reddingsbootje. De vierde activiteit van de tour was natuurlijk het bekijken van de komodovaraan, het bijna mythische reptiel die alleen op de Komodo eilanden voorkomt. Ondertussen kwamen we dichter bij Flores en de omgeving werd steeds mooier. Het havenstadje waar we aankwamen was, op een prachtige zonsondergang na, niet zo geweldig en vooral gefocust op toeristen. Het leek ons dus leuker om daar niet al te lang te blijven, maar juist wat meer het binnenland te bekijken. Van alle locaties deze reis was tot nu toe de omgeving in Flores toch wel de mooiste: bergen en vulkanen overal, verstrekkende rijstvelden en geweldige natuur. De stadjes zelf waren niet zo interessant, dus we zijn nergens lang gebleven. Het grootste gedeelte hebben we samen gereisd met een Noorse meid, een Colombiaan en een Spanjaard, zo ook naar Kilimutu: een natuurgebied dat bekend staat om drie meren met verschillende kleuren in de kraters van een vulkaan. Onwijs mooi! Van Maumere, een stad meer naar het oosten vliegen we via Bali naar Sulawesi. Zo veel goede verhalen over gehoord dus we zijn heel benieuwd!

• 20 Mei 2015 - 08:33

Sig :

Heerlijk heerlijk geniet er van schatjes! Dikke zoen xx