Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: lp

10 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gister zijn we, na een goede, maar vermoeiende reis, aangekomen in Kuala Lumpur. Nadat we waren ingecheckt in een relaxed hostelletje net ten noorden van het centrum, zijn we rustig door de stad gaan slenteren. We moesten op het begin nog wat wennen aan het klimaat en waren te moe om de stad echt te bewonderen, maar we kwamen er al snel achter wat de favoriete bezigheid is van de Maleisiër: eten. Ze eten hier zo’n 5 a 6 keer op een dag, en dan eten ze niet tussendoor een droge boterham of een smerige bak Brinta, nee elke maaltijd is echt heerlijk! Er is ook enorm veel variatie, wat komt omdat er zo ontzettend veel culturen door elkaar heen wonen in Maleisië (voornamelijk uit China, India, Maleisië zelf en Borneo). Kuala Lumpur zelf is eigenlijk nogal surrealistisch. Aan de ene kant is er ontzettend veel hoogbouw, alles staat in de steigers en er wordt overal gebouwd. Daarnaast zijn er veel enorme winkelcentra met Amerikaans aandoende billboards (allemaal in het Engels ook). Aan de andere kant is het natuurlijk enorm tropisch: heel warm, regenachtig en veel gigantische bomen, welke op de een of andere manier net op foto’s lijken die op de wolkenkrabbers zijn geplakt. Midden in de stad is een micro-jungle te vinden, waar we vandaag onze eerste micro-hike hebben gedaan. Hier werden we direct door apen aangevallen waardoor we uit elkaar gedreven werden en we elkaar gelijk kwijt waren. Net zijn we uit eten geweest met Nor, een Grieks-Maleisische vriend van Tania, welke ons weer een ander stukje van de stad heeft laten gezien. Hij was ontzettend aardig en bood ons aan om bij hem te blijven slapen, maar we hebben besloten om morgen te vetrekken naar de Cameron Highlands.