George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van degrotelpreis - WaarBenJij.nu

George Town, Penang

16 Maart 2015 | Maleisië, George Town

Omdat Ipoh niet heel interessant was (een soort spookstadje) en omdat we naar Penang wilden, zijn we gisteren, na een nachtje heerlijk te hebben geslapen in een deluxe hotelkamer, door gaan liften. Al snel kwamen we twee andere liftende backpackers tegen en aangezien zij ook naar Penang gingen, hadden we maar besloten om er een wedstrijdje van te maken. Omdat wij een Chinees-Maleisische computernerd tegenkwamen, die nog nooit lifters had meegenomen, maar het echt super vet vond om buitenlandse vrienden te hebben gemaakt, werden we praktisch voor de deur afgezet en mochten we ons terecht winnaars noemen. We zitten nu voor de derde dag in George Town, een stadje op Penang, en wat is het hier relaxed. Het is echt een vakantiebestemming, een beetje te vergelijken met een eiland als Mallorca: er zijn een paar stadjes met veel hotels, winkeltjes, restaurantjes, barretjes etc. Alleen is het dan veel vetter, alle culturen leven hier weer dwars door elkaar, je kunt overal op straat Chinees, Maleisisch en Indisch en eten en drinken, en net buiten de stad is een gigantische jungle. Om bij het strand genaamd “monkey beach” te komen, moet je 3,5 KM hiken door deze jungle, wat we voor het gemak maar op onze slippers gedaan hebben. Het monkey beach heet natuurlijk niet voor niets zo, er leven namelijk ook echt apen. Omdat Peter zo werd afgeleid door een klein aapje van pas een maand oud, was hij vergeten dat het al avond was en moesten we bijna in het donker door de jungle terug. Vandaag hebben we een scootertje gehuurd en hebben we de rest van het eiland bekeken. De duidelijk overheersende bevolking is Chinees, en midden op het eiland staat dan ook een gigantische Chinese tempel. Vlak daarna zijn botanische tuinen te vinden, welke heel mooi schijnen te zijn. Helaas zijn we de verkeerde berg opgelopen, waar we steeds meer zwetende Chinezen tegen kwamen. Toen we uiteindelijk de ontelbare hoeveelheid traptreden op waren gelopen, bleken we op een soort van outdoor sportschool terecht te zijn gekomen, een stuk minder mooi uitzicht dan waar we op hadden gehoopt, maar ook wij hadden onze beweging voor de dag weer gehad.